Αυτισμός: Κινητική εξέλιξη, Φυσική Δραστηριότητα, Παρεμβατικά Προγράμματα και Ποιότητα ζωής, Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. ΕΚΠΑ – ΦΕΒ22 Κατηγορίες:Μαθήματα 3ου Κύκλου Ετικέτες:Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Τίτλος Μαθήματος: Αυτισμός: Κινητική εξέλιξη, Φυσική Δραστηριότητα, Παρεμβατικά Προγράμματα και Ποιότητα ζωής Εκπαιδευτικός Φορέας: Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ ΕΚΠΑ Διδακτική Ενότητα 1: Γενικά χαρακτηριστικά της Διαταραχής Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) Χαρακτηριστικά, Συμπτώματα, Συχνότητα, Αιτιολογία Διαγνωστικά κριτήρια Διαταραχή Asperger Κινητικές ικανότητες και δεξιότητες, κινητική συμπεριφορά. Κοινωνικές δεξιότητες Γνωστικές ικανότητες Διδακτική Ενότητα 2: Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση: Σύνολο παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών Δημόσιες εκπαιδευτικές δομές- Νόμος για την Ειδική Αγωγή Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών Ειδικής Φυσικής Αγωγής & Εκπαίδευσης Τμήματα Ένταξης Επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Διδακτική Ενότητα 3: Σχεδιασμός Προγράμματος Παρέμβασης: Αξιολόγηση και εκπαιδευτική αντιμετώπιση Έγκαιρη διάγνωση και πρώιμη παρέμβαση με έμφαση στην κινητική εξέλιξη. Αξιολόγηση κινητικών ικανοτήτων, αδρή και λεπτή κινητικότητα, κινητικές δεξιότητες και θεμελιώδη κινητικά πρότυπα. Σύνταξη ατομικού κινητικού προφίλ και περιγραφή των εκπαιδευτικών αναγκών του μαθητή με ΔΑΦ. Σχεδιασμός παρεμβατικού προγράμματος φυσικής αγωγής, φυσικής δραστηριότητας και αθλητικών δεξιοτήτων. Προσαρμοσμένες αθλητικές δραστηριότητες ως μέσο εκπαιδευτικής και κοινωνικής ένταξης: Αθλοπαιδιές, κολύμβηση, στίβος, χοροθεραπεία, play therapy. Διδακτική Ενότητα 4: Ποιότητα Ζωής: Δραστηριότητες ενεργητικές αναψυχής, κατασκηνώσεις και κοινωνικοποίηση μέσα από αθλητικές δραστηριότητες. Δραστηριότητες ενεργητικής αναψυχής/ κατασκηνώσεις. Βιωματική ανάλυση περιπτώσεων. Συμβουλευτική γονέων/ φροντιστών για προτεινόμενα προγράμματα φυσικής δραστηριότητας, άσκησης και αθλητισμού.